سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساختار قوانین ثبتی

نظر

چگونه یک مارک تجاری را ثبت می کنید؟

ثبت یک علامت تجاری ، که از عبارتی ، آرم ، نماد ، طراحی ، نام دامنه یا کلمه دیگری که با تجارت شما در ارتباط است ، محافظت می کند ، نیاز به ثبت درخواست در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) دارد. یک علامت تجاری به طور معمول برای یک محصول اعمال می شود ، در حالی که یک علامت سرویس به طور معمول به یک سرویس در دسترس اشاره دارد. استفاده از یک مارک خدمات نشان می دهد که کلیه خدمات با آن علامت محافظت شده از همان شرکت یا منبع استفاده می شوند. قبل از ثبت درخواست ، باید جستجوی کاملی از طبقات ثبت برند و علائم خدمات موجود را انجام دهید تا مطمئن شوید که مال شما خیلی شبیه نیست. برای مشاهده سایر علائم ثبت شده می توانید از پایگاه داده سیستم جستجوی الکترونیکی Trademark (TESS) استفاده کنید.

شما فقط می توانید یک مارک تجاری را ثبت کنید اگر اولین کسی باشید که ثبت نام می کنید. اگر شخص دیگری از علائم تجاری یا علامت تجاری مشابه خود استفاده کند ، درخواست شما رد می شود.
هزینه ثبت نام یک علامت تجاری بصورت آنلاین بین 275 تا 325 دلار برای هر کلاس از کالاها و خدمات است. بیش از 40 کلاس مختلف کالاها و خدمات وجود دارد. با درخواست خود ، باید موارد زیر را وارد کنید:

    دسته بندی کالاها و خدماتی که از آنها استفاده خواهید کرد.

 

مزایای ثبت لوگو و برند

    هر مؤلفه طراحی مربوط به مارک.
    تاریخ اولین استفاده از مارک در تجارت.
    نمونه هایی از نحوه استفاده از علامت.یک علامت کاراکتر استاندارد ، همچنین به عنوان علامت کلمه ای گفته می شود ، اغلب به فونت ، طرح و یا رنگ خاصی احتیاج ندارند ، بنابراین می توانید کلمات را به سادگی در فضای برنامه قرار دهید. اگر برای محافظت از یک آرم ، علامت تلطیف شده یا علامت طراحی دیگر در حال ثبت نام هستید ، باید دقیقاً همانطور که از آن استفاده می کنید ، یک تصویر یا نقاشی از مارک درج کنید.