سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساختار قوانین ثبتی

نظر

ثبت مارک
ثبت مارک یا این که نام‌و‌نشان تجاری وسیله ای در تجارت محسوب میگردند که بوسیله آنها می شود به تفکیک تولیدات , تولیدکنندگان جنس و سرویس ها , فروشندگان و تاجران متعدد پرداخت .
ثبت مارک و ثبت علامت ها تجاری به چه صورت انجام می شود ؟
مارک یا این که هویت تجاری وسیله ای در تجارت محسوب میگردند که بوسیله آنها می شود به تفکیک تولیدها , تولیدکنندگان متاع و سرویس ها , فروشندگان و تاجران متفاوت پرداخت و دربرگیرنده نقش , تصویر , رقم , سخن , عبارت , مهر , لفاف و … که برای تفکیک جنس یا این که تجارتی مختص از سایرین به کار می‌رود . حق به کار گیری از هر مارک و نماد تجاری منحصرا در اختیار کسی است که آن را در سازمان مالکیت صنعتی ثبت نموده باشد تخطی از این ضابطه موجب پیگرد رسمی و کیفری خواهد بود .
نخستین دفعه در مصر باستان حدود چهار هزار سال پیش از نماد تجاری مستعمل شده‌است . چینی ها حدود دو هزار سال پیش نشانه هایی به صورت نیم دایره پشت ظروف حک کرده و از این روش رابطه پیاله با نهاد ذی‌ربط را نشان می دادند . در قرن 14 میلادی فرمانروا انگلیس به کارگیری از هویت تجاری را برای همگی صنعت گران به صورت ضابطه درآورد .
داشتن نشانه تجاری مگر در مواقعی که دولت الزام بگذارد , ازروی اختیار است و طبق ضوابط ضابطه ثبت علایم و اختراعات جمهوری اسلامی ایران به ثبت می‌رسد . ارتفاع اعتبار ثبت نشانه برای هر توشه ثبت10 سال میباشد . ولی نماد تجارت قابل انتقال هست اما اذن به کارگیری از آن به سایر افراد بایستی به ثبت رسد .
طبق بند های الف و ب ماده 30 رسمی که جدیدا در قضیه نشانه ها تجاری , صنعتی و خدماتی مصوب :
الف ) آرم یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا این که سرویس ها افراد حقیقی وواقعی یا این که حقوقی را از نیز مختلفی سازد .
ب ) آرم جمعی , یعنی هر نشان قابل رویتی که با تیتر آرم جمعی در اظهارنامه ثبت , معرفی شود و بتواند مبدا و یا این که هرگونه خصوصیات دیگر نظیر کیفیت محصول یا این که سرویس ها افراد حقیقی وواقعی و حقوقی را که از این نشان ذیل چک صاحب و مالک نشانه ثبت شده جمعی به کار گیری می نمایند مختلفی سازد .
ثبت مارک
ثبت آرم تجاری چه فوایدی دارد؟

به کار گیری از نشانه تجاری موجب تولید تفاوت و تمایز میان محصول ها و محصولات شبیه می شود .
در قرار اعطا کرد اعطای نمایندگی , نشانه تجاری یکی مهمترین مواقعی است که حتما بایستی قید شود .
تولیدکنندگان , تاجران و شرکت های برای اخذ وام ها نیاز به ارائه ی نماد تجاری دارا‌هستند .
نماد تجاری ابزاری برای بازاریابی بوده و آوازه شرکت های به این ترتیب آن کامل شدن می شود .
آرم تجاری وجهه خاصی به شرکتهای و کسب و امور میبخشد .
در صورت مطلوب و برنده بودن نشانه تجاری و موفقیت آن , تبدیل به بودجه ارزشمندی برای صاحب و مالک حقوقی آن می شود .
تولیدکنندگان با داشتن آرم تجاری انحصاری و ثبت شده ملزم به ارائه تولید ها باکیفیت تری خواهند بود .
برای اخذ سند و نشان استاندارد از مارک و نشانه تجاری به کار گیری می شود .
ثبت نماد تجاری از هر سوء استعمال احتمالی خودداری می گردد