سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساختار قوانین ثبتی

نظر

یکی از شرکتهایی که در آن شخصیت و ضمانت شریک تحت تأثیر قرار می گیرد ، شرکت نسبی است. طبق ماده 183 قانون شرکت ها تعریف شده است: یک شرکت نسبی شرکتی است که برای تجارت زیر دو یا چند نفر تحت نام جداگانه تأسیس شده است ، و مسئولیت حقوقی هر یک از شرکا با سرمایه ای که در شرکت سرمایه گذاری شده است متناسب است.

همچنین ، این شرکت مجبور بود کلیه تقویم و وجه نقد معادل آن را ارائه کند. منافع نیز با سهم الشرقه و سود آنها بین شرکاء تقسیم می شود که البته می توان به شکل دیگری توافق کرد.
طبق قانون ، این شرکت می تواند به عنوان یک شرکت مشارکت در نظر گرفته شود ، به عنوان مثال در نامگذاری این شرکت ، حداقل باید یک شریک ذکر شود و در صورت ذکر نشدن همه شرکا ، باید از کلماتی مانند برادران و شرکا استفاده شود. .
نحوه انتخاب مدیران شرکت مرتبط

این شرکت نسبی معمولاً توسط شرکا اداره می شود. همچنین در این نوع شرکت می توان مدیر را از داخل یا خارج از شرکت انتخاب کرد. حداقل یک مدیر برای اداره شرکت لازم است و البته یکی از چند نفر را می توان انتخاب کرد.
در شرکتهای نسبی ، مسئولیت مدیر نسبت به شرکاء همان مسئولیت وکالت در قبال مشتری است.

مدیران شرکت مربوطه توسط شرکا انتخاب می شوند یا تصمیمات مربوط به انتخاب مدیر یا مدیران می تواند در اساسنامه یا اساسنامه شرکت مشخص شود. طبق ماده 120 قانون تجارت (شرکاء باید شخصی را در داخل یا خارج از شرکت منصوب کنند تا یک مدیر باشد که بتواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد).
میزان مسئولیت مدیران شرکت مربوطه

همانطور که گفته شد ، مسئولیت مدیران شرکت مربوطه و مسئولیت مدیر نسبت به شرکاء همان مسئولیت وکالت در رابطه با موکل خود است.
ماده 118 قانون تجارت در رابطه با اختیارات مدیران شرکتهای ذیربط مقرر می دارد:
مدیران شرکت مربوطه صلاحیت کامل مدیریت امور تجاری شرکت را دارند به شرط آنکه تصمیمات و اقدامات آنها در محدوده شرکت باشد. محدودیت اختیارات مدیران در اساسنامه یا با تصمیمات جلسات عمومی فقط در رابطه با مدیران و سهامداران معتبر است و در مقابل اشخاص ثالث باطل است.

بیش از نیمی از هیئت مدیره موظف است جلساتی را در شرکتهای نسبی ترتیب دهد و تصمیمات باید با رأی اکثریت گرفته شود. دعوت به شرکت و اداره این جلسات از وظایف مدیران شرکت مربوطه است. این جلسات باید توسط هیئت مدیره تنظیم و توسط بیشتر مدیران امضا شود. همچنین باید به اسامی مدیران فعلی و غایب و خلاصه ای از تصمیمات اتخاذ شده ، همانگونه که در ماده 123 قانون تجارت ذکر شده است ، اشاره شود.

همچنین در رابطه با اختیارات و تصمیمات مدیران شرکت مربوطه در ماده 135 قانون تجارت ذکر شده است: کلیه اعمال و اقدامات مدیران و مدیر کل شرکت مربوطه در رابطه با اشخاص ثالث مؤثر و معتبر است و نمی توان برای آن بهانه کرد. عدم تکمیل تشریفات. انتخاب آنها اقدامات و عملکردهای آنها را باطل ساخت.